برخورد موتورسیکلت‌ها در سبزوار یک کشته و ۲ مجروح داشت (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت مادر ۵۰ ساله و فرزند ۱۵ ساله‌اش بر اثر گاز گرفتگی در مشهد | مونوکسید کربن ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود موج جدید بارندگی به کشور از فردا یکشنبه | پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در هفته جاری (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات جدید از زلزله در اردبیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد کشف شد آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی پبش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آغاز روند نسبی افزایش دما از امروز در استان جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق‌مسکن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد | افزایش حقوق‌های اردیبهشت چقدر است؟ فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب + جزئیات کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۱۴۶ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو در کرمانشاه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: رقم جرائم رانندگی فعلا تغییر نکرده است تا پلیس + ۱۰ نروید؛ آنلاین خلافی بگیرید! کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران در پرونده «سرویس اسکورت» دستگیری زن سارق طلا از کودکان در بیمارستان‌های مشهد + عکس ادامه واریز مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | زمان دقیق پرداخت معوقات حقوق فروردین مشخص شد
سرخط خبرها

طرح «صدف» ویژه دانش‌آموزان دختر آسیب دیده خراسان رضوی افتتاح شد

  • کد خبر: ۱۷۲۵۵۳
  • ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
طرح «صدف» ویژه دانش‌آموزان دختر آسیب دیده خراسان رضوی افتتاح شد
دوره توانمندسازی دختران با رویکرد مهارت‌های تربیتی و اجتماعی و مشاوره‌ای ویژه دانش‌آموزان آسیب دیده اجتماعی استان، تابستان۱۴۰۲ در مشهد شروع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص طرح مهارتی "صدف" اظهار کرد: ما در سطح مشهد و استان خراسان رضوی دخترانی داریم که به دلیل شرایط نامناسب سرپرستان خود، دچار آسیب اجتماعی شده‌اند یا در معرض آسیب هستند و علاقه به شرکت در اردو‌های بلند مدت مهارتی در تابستان دارند تا از محیط فشار خانواده دور باشند. 

سید امیر شوشتری ادامه داد: طرح مهارتی "صدف" تابستان ۱۴۰۲ در دبیرستان شبانه روزی دخترانه حاج رضا مقدم آغاز شد که جامعه هدف این طرح به طور ویژه دختران مشهدی وسطح استان هستند.  

شوشتری بیان کرد: تاکنون حدود ۷۰ نفر از دختران جامعه هدف با کمک کارشناسان مورد شناسایی قرار گرفته و پذیرش شدند که بیش از ۵۰ درصد آنان مشهدی و بقیه از استان خراسان رضوی هستند. 

وی با ذکر این مطلب که مدرسه شبانه روزی حاج رضا مقدم امکان پذیرش دختران تا صد نفر را نیز دارد، تشریح کرد: همچنان شناسایی و معرفی دخترانی که به شرکت در این طرح نیازمندند ادامه دارد. آنها بعد از انجام مراحل ثبت نام، در این مکان، یک زندگی کامل را تجربه می‌کنند و از فضای آموزشی موجود در راستای توانمندسازی و ارتقای سطح کیفی زندگی خود بهره می‌برند.

شوشتری با اشاره به دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده برای این دختران عنوان کرد: این دوره‌های آموزشی شامل مهارت‌های زندگی ده گانه، مشاوره فردی و گروهی، آموزش‌های هنری از قبیل تئاتر، ساخت اکسسوری و تزیینات منزل، عروسک سازی و ورزشی مانند استخر و دوچرخه سواری است. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی حمایت‌های مادی و معنوی به این طرح را از طریق دیگر دستگاه‌ها ضروری دانست و تصریح کرد: تا بحال از ظرفیت نیروی انسانی و امکانات آموزش و پرورش برای طرح مهارتی "صدف" استفاده شده است، ولی امیدواریم ظرفیت‌های موجود در سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط در سطح شهر و استان نیز پای کار بیایند و در توانمند سازی این دختران سهیم باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->